Om dansen

Så började det:
Vid 3 års ålder satte min mamma mig på en barndansgrupp på danscompaniet. Där gick jag i tre år. Sen började jag på jazzdans, samma ställe. Jag fick en jättebra lärare som hette Stefan Wall! Jag gick där och blev väldigt duktig, men ett år var jag väldigt sjuk och missade många gånger. Och efterssom jag gick i en svår grupp blev det svårt att hinna med. Jag tog en paus från dansen och då insåg jag hur mycket jag gillade att dansade och sökte till Kulturama.
Varför jag gillar att dansa?
Det är härligt att känna musiken i kroppen och hitta på egna danser. Dessutom älskar jag att röra mig och är väldigt sprallig. Det gör mig glad och om något är jobbigt får det mig att tänka på något annat. Dans är livet. Jag skulle inte kunna leva utan dansen. När jag var liten drömde jag om att mitt liv skulle vara en musikal som grease. Men jag behöver inte drömma mer. Mitt liv är en musikal
Min dansstil:
Jazz/modern/nutida dans
Timmar per vecka:
Ca 2 timmar jazz, 1 tim 30 min balett, 1 tim 30 min modern/nutida dans i veckan
Övrigt:
Jag är väldigt intresserad av dans i allmänhet. T.ex är alla mina favofilmer dans eller musikal filmer som Fame eller Dirty Dancing. Min högsta dröm är att bli dansare så man får ju hoppas...
 


2009-10-20 | 16:56:12 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback