Hela veckan

Tisdagen
Vi kom fram till Funchal (huvudstaden av Madeira), dock var planet försenat några timmar så vi kom runt klockan elva på kvällen. När vi kom fram visade mormor och morfar runt oss på hotellet. Det var väldigt stort med både pool och massa andra roliga saker. Innan vi gick och la oss spelade vi det klassiska familje-spelet rummikub. Jag vann...tror jag!

Onsdagen
På morgonen gick vi upp till poolen och tog morgondopp. Jag var väldigt trött och irriterad. Sen gick vi ner till det almäna lidobadet. Där fanns det saltvattenpooler och också havet att bada i. Det var blåsigt och gul flagg så jag vågade inte bada i havet. På kvällen åt vi i den gamla delen av funchal. Jag åt pasta.

Torsdagen
På förmiddagen var vi vid hotellet/poolen. Sedan blev vi lite rastlösa så vi åkte buss så långt det gick och gick en strandpromenad hem. På vägen åt vi på en pastaresturang. Gott, men överdrivet mozzarella. Till sist tog vi fika och jag åt en väldigt god mintglass.

Fredagen
Tidigt på morgonen blev vi hämtade av en buss. Vi åkte långt upp i bergen. Där gick vi på en guidad tur längs ett gammalt bevatningssystem (levadavandring) vilket var otroligt häftigt med vacker utsikt. När vi kom hem log vi vid poolen ett tag... (igen) Vi åt lunch på hotellet. Mamma och mormor tog massage och efter det gick vi och åt på en av mormor och morfars favoritresturanger; White house. det var gott. Jag åt espada (en madeiriansk fisk) och pernodsås.

Lördagen
Vi var på lidobadet och jag badade i det härliga havet. Det var en jättesöt katt där och jag åt mycket glass. Vi åt middag på en resturang längst ut i gamla stan. Den hette fortet och det var verkligen god mat. Det som var mysigast var att man satt utomhus och hade utsikt över klapperstensstranden.

Söndagen
Morgondopp i poolen. Vi åkte till lidobadet igen och det var jättehärligt att bada i havet. Det var väldigt varmt! Den varmaste dagen på hela veckan. Jag blev tyvärr lite solbränd... Efterssom det var sista dagen köpte jag ett armnand som minne. En riktigt skön dag!

Måndagen
Klockan halv åtta gick vi upp. Halv elva skulle flyget gått. Men på grund av regn så blev planet inställt i fyra timmar. (seg, deg...) Vi missade planet i Lissabon så vi fick åka till Köpenhamn med ett annat flyg och sedan byta för att komma till stockholm. Vi kom hem klockan tre på natten och jag var riktigt trött.

...men ända nöjd med resan!

 


2009-11-04 | 21:37:36 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback