A sad end

Det här är en historia jag skrev förra onsdagen på svenskan. Vi fick uppgift att skriva vad vi ville efterssom vi inte hade skrivit alls mycket historier den här terminen. Jag hade massa idéer men ville skriva om något vikitgt. Så här blev resultatet, hemsk och sorglig. Kommentera vad ni tycker! Jag vill ha respons!

De hade sparkat slagit och spottat. De hade tryckt ner honom mot marken och slagit honom i magen. Hon hade spytt blod. Gråtit men inte sagt emot. Som en rädd kanin. Blundat.

Det var över. Allt det hemska var över. Alla i klassen grät. Varenda person grät. Tittade sorgset ner. Kramade om varandra. Läraren tände ett ljus i mitten av ringen. Hon berättade med tunn röst vad som hade hänt. Hon berättade att det var över nu och att Filip säkert hade det bra nu. När hon sa hans namn började hon gråta. Alla var där utom tre personer. De som hade gjort det. Det var oförståligt. Det var hemskt. Men ingen visste. Ingen var säker på att det var dem.

***

Filip var i ett svart hål. Han åkte bakåt. Han såg sig själv ligga på marken i ett hörn. Livlös och blodig. Filip grät inte. Han såg sig själv bli buren på en bår in i en ambulans. Han såg sin familj och sina vänner gråta i floder. Han såg någon lägga ett tunt lakan över hans kropp. Han var död. Misshandlad till döds. Men han grät inte.


2010-05-13 | 18:10:02 | | 9 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Towe

Superbra skrivet!

men i den här meningen; "Hon berättade att det var över nu och att Filip säkert hade det bra nu"

- kan du kanske ta bort det sista eller första nu:et ? :)

2010-05-13 // 18:44:25
» klara

otroligt bra ju. sjukt sorligt, men du skriver jääättebra :O

2010-05-13 // 19:44:39
» klara

svar: tack så mycket, älskar också bilderna :)

2010-05-13 // 23:17:21
» Liisa

SVAR: Tack så mycket :D <3

2010-05-14 // 19:35:08
» Elvira

SV, Jag veeet, helt otroligt! ;) Jag har bara klarat typ 2-3 steg, som du har.



Din historia var superbra!!! Fast jag hade redan läst den, heheee <333 :D Asbra iaf. :)

2010-05-15 // 11:54:06
» astrid<3

den var jätte sorglig, jag tyckte iaf att det var sk*t bra skrivet!<3

2010-05-16 // 01:11:50
» Anna A(S)

Haha , gillar du mitt namn? ;) Min historia som jag skulle skriva blev 22 sidor! Måste förlänga den lite på ett ställe, för man hinner inte lära känna karaktärerna särskilt bra :) Den kanske blir 25-27 sidor <3 :D

2010-05-16 // 14:59:54
» Julia

sv: Tack så jättemycket! :D

Jättebra skrivet :)



Allt bra med dig?

2010-05-16 // 18:33:58
» Emmy

gud vad hämsk! Riktigt bra skrivet! Kan inte komma på något du kan förbättra!

2010-05-16 // 20:09:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback