Kongas och plié


(bilden är tagen/lånad.. från google)
Kramp i fötterna, träningsverk, svett, tårar... Ja, så blir det när man jobbar hårt på plié och tendu hela dagen. Även om jag överdriver lite. Men ont i fötterna har jag. Mycket ont!

Idag var det den andra danslektionen på balettakademien. Vi hade modern/nutida dans och dansade endast till kongas. Jag fastnade väldigt mycket för dansen och kommer defenitivt fortsätta med modernt. Vi fick improvisera, dansa fritt, blanda stilar och dansa till ojämna takter.

Nu får jag bara vänta på att få veta om jag kommer få fortsätta eller inte. Det är en väldigt svår grupp. Många dansar på tåspetsskor och har dansat balett i flera år. Jag har endast dansat jazz men kan ändå grunderna i balett. Jag hoppas att jag får fortsätta för jag tyckte verkligen att det var kul och utmanande! Dansläraren sa iallafall att jag hade bra kvalité så... hoppas med mig! Skriv hoppas i kommentarerna om du hoppas med mig.

Undra hur många som orkar läsa min långa skit...

2010-01-19 | 21:42:16 | | 3 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Sandra Frymark

Hoppas :)

2010-01-20 // 13:08:38
» cattis

men den var fin :D

2010-01-20 // 20:39:35
» Elvira

Jag orkar!! Guud... jag vill ha din fina design!

Avundsjuk.... :( <3 Kram

2010-01-20 // 21:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback