Smakprov

En liten del av den längre berättelsen jag håller på och skriver nu, om ni tycker den verkar intressant så skriver jag mer!

Allt är blött. Kläderna, håret, skorna. Jag är trött. Regnet kyler ner min kropp. En röd buss åker förbi och skvätter mig genomblöt. Jag tänkar att jag kanske ska hoppa på bussen. Åka långt, långt bort. Bort från skolan, alla taskiga kompisar och Emma. Vart skulle jag åka? Kanske till Albin. Fast han skulle nog inte vilja att jag skulle komma. En silvrig volvo kör förbi mig. Mina tankar spolas bort. Istället lägger jag mig på en busshållplats. Bänken är kall. Men torr. Till skillnad från allt det andra. Jag ligger ett tag och tittar mot busshållplatsens tak. Sedan sluter jag mina ögon och försinner in i drömmarnas värld. Där är allt möjligt. Där åker jag bort med bussen. Träffar Albin. Och slipper Emma. I verkligheten ligger jag och gråter på bänken. Darrar. I den hemska tanken av att jag är ensam och lämnad. Någon lyfter upp mig från bänken. Varma armar bär min långa kropp långt, långt. Timmar minuter? Vet jag inte. Jag bara ligger i hans varma armar och slumrar. Emallanåt kikar jag på pojken. Det är en kille i min ålder. Kanske lite äldre. Hans lugg skymmer hans ögon och hårfärgen kan jag inte se i mörkret. Jag ser något bekant med honom. Som om jag sett honom för länge sen. Jag tittar på honom. Min nyfikenhet tar över.
-Vem är du? lyckas jag klämma fram ur min torra hals.
-Frågan är vem du är? Somnar på en öde busshållplats mitt i natten. En galning kunde ha kommit. Som tur är inte jag det. Och jag bär dig hem. svarar han. Hans röst låter mjuk och lugn. Han lyfter ner mig på marken. Jag tittar mig omkring och ser att jag befinner mig utanför min port.
-Hur visste du att jag bodde här? frågar jag trött.
-Jag visste inte! Jag bara gissade... svarar han och blinkar med ena ögat till mig. Det betyder att jag inte ska fråga mer och även om jag år oerhört nyfiken så låter jag bli. Jag funderar på att ge pojekn en kram men låter bli. Det känns mer som om han vore en bror som bärt hem sin syster i regnet.


2009-11-03 | 17:57:04 | | 5 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» JULIA - FOTOBLOGG

sv: Tack så jättemycket! :D Kul att du kommenterar och säger vad du tycker! ♥



Gör tyvärr inte designer längre, bara ibland om jag känner att jag har tid & lust ;/ ♥

2009-11-03 // 18:05:03
» Sofie

Snygg blogg! =D Älskar designen, så stilren och lugn.

2009-11-03 // 21:24:51
» vesna.blogg.se

fint =)



på ryska betyder de vår, vårgudinna typ =)

2009-11-03 // 23:41:37
» Majken<3

Vill läsa mer!!

2009-11-04 // 20:14:52
» Elvira! <3

Man kan inte sluta läsa!

2009-11-06 // 19:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback